S druhou Liazkou vzniká firma XRV Adventures. David Císař a Petr Manich se rozhodli, že zkušenosti ze staveb dvou auťáků budou stavebním kamenem pro vznik firmy a jako první společný projekt staví obytňák na podvozku Iveco Eurocargo. V ten moment přicházím za klukama na návštěvu do jejich dílny a vidím stavbu v procesu. Bouda už není z kovové konstrukce jako u první přestavby, ale ze sandwichových termodesek. Ve mě už konečně nazrály úvahy o tom, jaký auto bych chtěl tentokrát. Moje první logická volba byla pro vestavbu do Mercedes Sprinter, kterého jsem už měl vyhlídlého na mobile.de. Když jsem klukům z XRV o tomto nápadu řekl, klepali si na čelo se zásadním argumentem, že Sprintera vždy přetížím a budu odkázaný na kempy a parkoviště. Když jsem srovnal cenu Sprintera s cenou podvozku Iveca, došlo mi, že ultimátní obytňák na podvozku 4×4 Iveco není tak nedosažitelným cílem. Hoši z XRV mi z přátelství nabídli, že mi se stavbou pomůžou, tedy že nebudu platit marži. Vše co zaplatím bude jen materiál a práce řemeslníků, což byla nabídka která se neodmítá.
Teď ale od začátku. První Liazka byla podle mě pro Davida důležitou zkušeností, především v tom, že se musel prokousat sérií špatných rozhodnutí. Když mi v průběhu přestavby David vyprávěl co řeší za problémy, spíš mě to odrazovalo, než že by mě motivoval vlastní stavbu začít řešit. Vzpomínám si, že už v průběhu hrubé stavby přišel s tím, že kovový skelet nástavby je už překonaná technologie a že příště bude boudu stavět z termo desek. Zaujalo mě tenkrát, že ještě než dostavěl jednu káru, už plánoval stavbu další. Nutno ale připomenout, že už je to cca. 12let kdy s první Liazkou začal.
Jestliže jsem u první Liazky žasnul, tak stavba druhý Liazky už pro mě bylo naprostý šílenství. Prodlouženej podvozek, vysoká kabina s kompletnim přebudováním interiéru z MANa. Bouda tedy už z termodesek, interiér v naprostym pimpu, včetně všech vymožeností, jako je myčka, kombinovanej sporák, digestoř, lakovanej nábytek atd. O interiérech udělám později samostatnej blog. Tahle Liazka je koncipovaná více na silnice než do terénu, protože David při používání auta zjistil, že on neni „teréňák“ a více mu vyhovuje civilizace. V tomto ohledu je důležitá správná volba podvozku hned na počátku, protože volba šasi určí pozdější možnosti a limity toho, jak auto využívat. Tahle druhá Liazka je Davidův mazel a já v ní vlastně pokaždý žasnu, co dokáže vybudovat chlap, když se rozhodne a jde si za tím. O Liazce toho vím samozřejmě jen zlomek, proto pokud to někoho zajímá, tak ať mě kontaktujte a já vám dohodnu prohlídku, nebo lépe napište přímo info@xrvadventures.com.